CTA – hvad er det?

En CTA er en opfordring til at tage aktion – også kendt som “Call to action”.

Når de besøgende på din hjemmeside skal konverteres fra tal i besøgsstatistikken til konkrete leads, er der især ét element, du ikke må undervurdere: Dine call-to-actions.

CTA’en er ét af de vigtigste elementer i leadgenerering – den magiske madding, der skal få folk til at bide på krogen, om det så er at downloade din e-bog, skrive sig op til en prøveperiode på dit produkt eller noget helt tredje.

Dit tilbud eller content kan være nok så godt, men hvis dine CTA’er ikke på effektiv vis fanger folks opmærksomhed og motiverer dem til at klikke, så skaffer du ikke flere leads.

Eksperterne siger at det vigtigste sted du kan placere en CTA, er i toppen af siden – den del man ser som det første, uanset om man sidder ved en computer eller har sin smartphone i hånden.

En CTA giver den besøgende en hurtig mulighed for at beslutte hvad de vil som det næste, og derfor er det vigtigt at skrive din CTA med dette for øje. I stedet for bare at skrive “50% rabat på alle produkter”, skal man skrive en der f.eks. kunne sige “50% rabat på alle produkter – KLIK HER for at se dem”